top of page

כל בית צריך דקובריק

כשקרן-אור הרלב וחדווה פרידמנס תיכננו את עיצוב הבית בהוד השרון הן לא ידעו שהעתיד יכלול מגיפה עולמית שתעמיד במבחן את חלל המחייה שבו יתקיימו כל פעילויות היומיום, של כל בני המשפחה, ביחד ולחוד. החלל עמד במבחן בהצלחה, כמו גם המשפחה עצמה – ללמדנו שאהבה (כולל כל המשתמע ממנה: הקשבה, נדיבות, אמון..) היא המפתח לתכנון, לעיצוב וגם לחיי משפחה.


בניין מגורים חדש, בהוד השרון. הדירה נרכשה ע"י משפחה בת חמש נפשות. משפחה חמה ומגובשת, שאוהבת לבלות ביחד.

אנשים שאוהבים את ביתם, והבית בדרכו המיוחדת מחזיר להם אהבה.

המשפחה עברה אל הדירה מבית פרטי בן שתי קומות עם גינה מטופחת. הדירה החדשה, ממוקמת בקומה גבוהה, עם מרפסת גדולה המשקיפה לנוף אורבאני מהמם.

דירה בפרוייקט, כמו תמיד, מעוצבת כך שתתאים למגוון רחב ביותר של אנשים. המעצבות התאימו את הדירה לצרכים הספציפים של המשפחה ולסגנון חייהם.


הלקוחות רכשו מראש דירת 6 חדרים מתוך כוונה לוותר על אחד מחדרי השינה ולהגדיל את החלל הציבורי כך שיוכלו לבלות בו כולם יחד ולארח, כמו שהם אוהבים.

פינת הטלוויזיה שהייתה קטנה מכדי להכיל את כל בני המשפחה בוטלה כמו גם חדר ארונות קלסטרופובי. בתמורה לויתורים, הוסיפו מבואת כניסה עם ארון מרווח למעילים ותיקים, שרותי אורחים עם אוורור טבעי, פינת עבודה מרווחת לטובת כל בני הבית והגדילו את חדר השינה של ההורים ואת חדר הרחצה שלהם.


אב המשפחה נוטה לעיצוב בסגנון מודרני, האם אוהבת סגנון קלאסי יותר. הבנות הבוגרות מעדיפות בוהו-שיק. המעצבות שילבו בין כל הסגנונות וגם נתנו כבוד לפריטים שנאספו עם השנים והובאו מהבית הקודם.

קיר הטלוויזיה הוא קיר ארוך ומשמעותי בחלל ולכן הושקעה בו מחשבה רבה. בקיר זה ממוקם גם המעבר בין האגף הציבורי לאגף הפרטי בדירה, ומעבר לאותו קיר, במעבר הרחב לחדרים ממוקמת פינת העבודה. כבר בסקיצות הראשונות הצענו אלמנט של דקובריק שישולב באותו קיר, הן כאלמנט עיצובי והן כאלמנט פרקטי שיחדיר אור טבעי אל המעבר ואל פינת העבודה.


"אנחנו מאוד אוהבות את השימוש במשרביה. במקורה (באדריכלות איסלאמית) מטרתה היתה ליצור הבדלה בין פנים הבית לחוץ, שתאפשר כניסת אויר ואור אל הבית, אך לא תפגע בפרטיות בני הבית. בדירה זו תפקיד הדקובריק להפריד, ועם זאת, לחבר. להבדיל בין האזור הפרטי לציבורי, וכאמור, להכניס אור ואויר לפינת העבודה, ולתת למי שעובד בה, הרגשה שהוא לא מנותק. ברוח העיצוב האקלקטי הצענו, כבר בהדמייה הראשונה אלמנט קלאסי של סבכה אבל בעיצוב וחומר מודרני לחלוטין. הלקוחות התאהבו לחלוטין בהדמייה ופשוט ביקשו "תמצאו לנו כזו בדיוק!".



"עם דקובריק לא יכול היה להיות קל יותר – בחרנו סבכת מתכת בחיתוך לייזר, בדגם "קורים". סיכמנו את הפרטים, הורדנו מידות מדויקות וקיבלנו מוצר איכותי שהותקן במקומו, בקלות ובדיוק מושלם.

לא רק שהסבכה של דקובריק עושה בדיוק את העבודה שיעדנו עבורה, היא "גונבת את ההצגה" מכל שאר האלמנטים בחלל וקוצרת מחמאות מכל מי שמגיע לדירה. משחקי האור והצל שהסבכה יוצרת הופכים אותה לשלם הגדול (בהרבה) מסך חלקיו."


עיצוב פנים: הרלב-פרידמנס אדריכלות ועיצוב

צילום: רגב כלף- צילום אדריכלות ועיצוב פנים


רוצים גם? דברו איתנו

058-4747356


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page