top of page

אורבניות אוריינטלית


מיקומה היחודי של הדירה, בפאתיה הצפוניים של יפו וגבולה הדרומי של תל-אביב הכתיבו את השפה העיצובית- שילוב מוטיבים אוריינטליים מקומיים לצד האורבניות התל אביבית המודרנית.

אחת הדרישות הייתה יצירת חלל עבודה שגם הוא הוגדר באמצעות הוספת קיר דקובריק עד גובה התקרה שמחד תוחם את חלל מגורים ומאידך מאפשר חלל עבודה מופרד אך שומר על קשר עין עם שאר חללי הבית. "אני מאמינה שחלל מגורים נועד לשרת ולשקף את דייריו וסביבתו המקומית" אומרת אנה גולדברג, המעצבת.

החיבור ליפו וסביבתה הייחודית של הדירה הנחה את הקו העיצובי לצד הסגנון המודרני המתכתב עם הסגנון המועדף על בעלי הבית. תוכנית מבנית אורכית (המסתיימת עם קיר אלכסוני לאורך חזית צפונית) הציבה אתגר תכנוני ועיצובי – חלוקתה לתת-אזורי שהייה ריבועיים אפשרה גאומטריה נוחה יותר לשימושים השונים והתייחסות עיצובית פרטנית לכל איזור. "בדיעבד גם הפשרות שעשינו (שנראו לנו כסוף העולם) מתמזגות עם המראה הכללי ואינן מורגשות ככאלה. מבניות הדירה שמסתיימת בקיר אלכסוני אתגרה לא מעט את התכנון. תיחום אזור עבודה באמצעות קיר משרבייה דקובריק נועד לאפשר פרטיות נדרשת תוך שמירה על קשר עין עם הנעשה בחלל האירוח והמטבח."

טיפ מהמעצבת: "אל תפחדו מצבע!! הבית נועד גם לרגש ולשמח – תיצרו רקע ניטרלי עם חיפויים וארונות ותשתגעו בפרטי ריהוט צבעוניים..לפחות אחד בכל חלל! כנ"ל לגבי סגנונות.

פריט אהוב: "ללא ספק המשרבייה של דקובריק, שנחשפת כבר מדלת כניסה לבית ומלווה את כל חלל המגורים. שילובה התעכב מפאת אילוצי תקציב אך הצבתה יצרה מיד את השינוי הדרמטי ביותר לא רק ליצירת סביבת עבודה נעימה ואינטימית, אלא הפכה את הפינה ה"בעייתית" בצורת משולש לפינה האהובה בבית..."

GoldA // architecture & design אדר' גולדברג 054-2561861 https://www.facebook.com/GoldAproject?ref=hl צילום: דרור סיתהכל

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page