top of page

מרקש פינת קופנהגן

דיירי הבית: נטע לוינגר ברבי, מעצבת פנים, גיא, משפטן ומאמן כדורסל ולהם 3 ילדים: איה, אדם, ודניאלה.

לאחר תקופה של שינויים בחיים ובקריירה, לצד הרחבת התא המשפחתי, היה חשוב להם ליצור פינה משלהם שסוף סוף תכיל את כולם ואת האישיות של כל אחד מבני הבית כזאת שתיתן מקום לביטוי.

מחיצה דקובריק דגם יד ביד. עיצוב פנים נטע לוינגר. צילום איתי בניתם

את הדירה קנו "על הנייר", בידיעה ברורה שנטע, בתור מעצבת פנים, תעשה שינויים במפרט דירת הקבלן. "את רוב השינויים עשינו לפני קבלת המפתח, ושינויים קלים ערכנו לאחר קבלתו. שינויים שלא יכלו להתבצע תחת הגבלות הקבלן. את השיפוצון הזה תכננו בקפידה. מאוד חשוב בתהליך של רכישת דירה מקבלן, כבר בשלב תכנון החלל, לקחת בחשבון מה נעשה תחת פיקוחו ומה יעשה לאחר קבלת המפתח".

"השינוי המרכזי שעשינו בבית היה הסבת חדר בדירה לחדר משרד שהוא הסטודיו שלי, פינת החמד שלי. היה לי חשוב לייצר חציצה קלה בין חלל העבודה שלי לבין הסלון, ובכל זאת לשמור על נוכחות כלשהי באזור. המטרה הייתה לפתוח את החלל, לאפשר לי לעבוד בסטודיו ועדיין להיות בקשר עם בני הבית. הפתרון העיצובי שבחרתי בו הוא דקובריק, שמלבד הערך הפונקציונלי שלו כקיר חוצץ, הפך למוקד עניין שהעין לא יכולה להתעלם ממנו. הוא זוכה להתייחסות הראשונה של כל אדם שנכנס אלינו הביתה. אני מקבלת כל כך הרבה פרגונים על הדקובריק המקסים שלנו".

דקובריק יד ביד. עיצוב פנים: נטע לוינגר. צילום: איתי בנית

"הדקובריק שלנו זוכה להתייחסות הראשונה של כל אדם שנכנס אלינו הביתה. אני מקבלת כל כך הרבה פרגונים על הדקובריק המהמם שלנו. מלבד הערך הפונקציונלי, זה סגנון עיצובי שאני מאוד אוהבת להשתמש בו" מספרת נטע לוינגר, מעצבת פנים מוכשרת.

"באופן אישי קודם חלמתי על הדקובריק ורק אחר כך על בית... חחח . וברצינות, אחרי דקובריק אני עוקבת כבר מספר שנים. ידעתי שהוא יבוא לידי ביטוי באופן מובהק אצלנו בבית. אלמנט ההסתרה שהוא מהווה+ הויזואליות האותנטית עם קריצה לארכיטקטורה האיסלמית מדבר אליי מאוד ומושך אותי כבר מבית. מחבר אותי מאוד לשורשים המרוקאים שלי. לבית בו גדלתי. לצבעים, לאוכל ולריחות של בית סבתי. לפני מספר שנים, אימי לקחה את אחותי ואותי לטיול שורשים למקום הולדתה, מרוקו, ואני נפעמתי מהיופי והשפע ורציתי להכניס אותו גם לתוך ביתי".


דקובריק יד ביד. עיצוב פנים: נטע לוינגר. צילום: איתי בנית

"היום, בעידן שבו מספר העצמאיים שעובדים מהבית עולה, התפיסה העיצובית צריכה להיות כזאת שמאזנת בין Work ל-Life. כזו שנותנת מקום להיברידיות הזאת ומאפשרת למשפחה לחיות לצד העבודה ולהיפך. ומאותה הסיבה בדיוק, היות והסטודיו שלי ממוקם בלב הבית, היה חשוב לי לטפל בבית בצורה ראויה לקבלת לקוחות. הבית הוא המראה שלי/שלנו והוא גם כרטיס הביקור של הסטודיו שלי".

"לא התפשרנו על מרחב ציבורי שיהיה חמים, עוטף ומזמין. אנחנו מאוד אוהבים לארח ומאוד אוהבים להיות כולנו ביחד בסלון ובמטבח. לבשל, לאכול ולצפות בסרטים יחד. בנוסף, לא התפשרתי על בחירת החומרים והנראות של הבית. בכל זאת בית של מעצבת...

בית שחיים בו יכול להיות ייצוגי, אבל הוא לא צריך להיות "מוזאוני".

משרד ביתי. מחיצת דקובריק יד ביד. עיצוב פנים: נטע לוינגר. צילום: איתי בנית

הסגנון העיצובי של נטע מושפע מקו העיצוב המינימליסטי, הנורדי.

"אני מאמינה שעיצוב הוא לא טרנד חולף, לכן הבחירות הקבועות בבית, שכוללות חיפויים וחזיתות מטבח למשל, הן קלאסיות, ואת המשחק עם הצבע והטקסטורות אני מכניסה באמצעות הלבשת הקירות עם תמונות מהסטודיו של אירית חיון ועם המשרבייה של דקובריק, שיוצרת עניין. אין לי בכלל ספק שהאמנות בשילוב עם דקובריק, הן החתימה לפרויקט שלי".

משרביה דקובריק דגם יד ביד. עיצוב פנים: נטע לוינגר. צילום: איתי בנית

משרביה דקובריק יד ביד. עיצוב פנים: נטע לוינגר. צילום: איתי בנית

"בנוסף, טקסטיל תמיד היה החולשה שלי. פרויקט של בית אינו יכול להיות מושלם בלי השימוש בטקסטיל. מעבר לפן הרך והנעים שהוא משרה על כל חלל, יש לו ערך עליון בפונקציונליות. קודם כל הוא מסתיר ומבודד את החוץ מהפנים ואת הפנים מהחוץ. דבר שני הוא מבודד קור, רעשים, מרכך אור שמש חזק.

שטיחים זו התמכרות שעוברת מדור לדור אצלנו במשפחה. יש לי כמה שטיחים שאני כל פעם מחליפה ביניהם. כל פעם לפי מצב הרוח שמלווה אותי באותה התקופה. אוהבת ומעריכה מאוד שטיחי עבודת יד אותנטי ואתני. מדמיינת ממש את האנשים שישבו וארגו אותם בכזו התמסרות".

3 טיפים מנטע:

תיאום ציפיות - בכל תחילת פרויקט, אם בשיפוץ או בתכנון דירת קבלן, יש לקחת נשימה ארוכה ארוכה ולדעת שזו תקופה אינטנסיבית ושהיא תעבור. לקחת בחשבון כל מיני בלת"מים שיכולים לקרות ולדעת שאת הכל ניתן לסדר.

תכנון - אם ישנה האפשרות, אני ממליצה בחום, לקחת איש מקצוע שמבין בתכנון חללי מגורים ושיודע לתכנן גם את מהלכי שינויי החללים (מול מתאם/ת השינויים מטעם הקבלן) או של שיפוץ (גם שיפוץ לאחר קבלת מפתח). שיודע לתת מענה לבעיות שיכולות לצוץ תוך כדי התהליך ושיודע לנתב את כל הפרויקט לטובת הצורך של הלקוח.

עיצוב - ללכת על בחירות קלאסיות, שיהיה קשה להתחרט עליהן. כאשר הבסיס הוא קלאסי, כך ניתן יהיה להלביש ולהתאים את הבית לאופי שלכם ולכלול בו את הצרכים והאהבות שלכם. החיים דינמיים ומשתנים כל הזמן, כך גם עולם העיצוב. תמיד ישנו סגנון חדש שנחשפים אליו אולי איזה טרנד חדש שמתאהבים בו.

עיצוב פנים:

צילום:

איתי בנית

רוצים גם דקובריק יד ביד כמו של נטע? דברו איתנו:

058-4747357 decobrick@gmail.com



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page