top of page

גם קיר לא יפריד ביניהם: הכירו את סטודיו דקובריק


כשלוקחים אידיאליזם, אהבה ועיצוב ומערבבים יחד, אי אפשר שלא להתאהב. הכירו את זוג מעצבי המוצר הישראלים שלקחו את המשרבייה צעד אחד קדימה

מאת: לימור קלר

עדי ויהודה סוליקרו בסטודיו דקובריק צילום: אפרת אברהם אביעזר

מי אנחנו: עדי ויהודה סוליקרו, מעצבי מוצר ובעלי "דֶקובְּריק", סטודיו למשרביות לקירות פנים. זוג בחיים והורים לאלה ואורי, תאומים בני 11 וחצי, ממושב מעונה בגליל. עדי ויהודה למדו יחד באותו שולחן בתיכון והמשיכו יחד ללימודי עיצוב תעשייתי. לפני שמונה שנים התחילו כעסק לעיצוב רהיטים ומוצרים שונים, כמו גוף תאורה במקרמה, ואף השתתפו בתערוכות, אבל לפני שלוש שנים קיבלו הארה, בזמן שעדי לא הצליחה לראות ממקום מושבה בסטודיו מי נכנס אליו. יהודה תפס יוזמה, חתך קטע מקיר הגבס ויצר בעזרת דיקט "חור צורני", הוא משרביית הדקובריק. "זה גם המוצר הסדרתי הראשון שהצליח לתת לנו עבודה בפול טיים ג'וב" הם אומרים. מאז נמכרות המשרביות בצורות ובדגמים שונים אצלם בסטודיו ובסניפי רשת "חרש".

מוצר הדגל: "משרביית 'אנטון' עם צורות של עיגולים המשתלבים זה בתוך זה. זה היה אחד המוצרים הראשונים שייצרנו ב'כישורית - בית לחיים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים'. הוא היה מונח על שולחן ההנהלה, חיפשנו לו שם, ובדיוק אחד המטופלים עבר במקום וחייך, וזה היה שמו. כבר למחרת בבוקר הייתה הזמנה של 'אנטון', ומאז זה המוצר הכי נמכר שלנו. אנטון תיאר זאת אחר כך כ'נס'".

דגם אנטון. עיצוב פנים: אריאנה שפירא. צילום: שרית גופן

מה רציתם להיות כשתהיו גדולים: "עדי וטרינרית, ויהודה כדורסלן".

הצ'אנס הראשון ניתן לנו: "נכנסה אלינו לסטודיו מעצבת בשם מרב זהר שהתלהבה והזמינה משרבייה. היא האמינה במוצר, דחפה אותנו וכך יצא המוצר הראשון. אחרי שייצרנו אותו ב'כישורית', עברנו לייצר באופן פרטי, ואנחנו גאים שזו תוצרת הארץ ובמיוחד תוצרת הגליל".

אמא שלי תמיד אומרת: עדי: "'אל תכניסי את הראש ללוע האריה כדי לבדוק אם יש לו שיניים'. אני משתדלת לקחת כמה שפחות סיכונים ולעשות רק דברים שאני אוהבת".

משרביית "יד ביד" עיצוב פנים: אנה גולדברג. צילום: דרור סיתהכל

כך נראה שולחן העבודה בסטודיו שלנו: "השולחן מבולגן כי אנחנו בלגניסטים, והוא מלא בהשראות כמו מגזינים ותמונות שאנחנו גוזרים, אבל עיקר העבודה נעשית במחשב כך שתוכניות מיוצרות כקבצים ונשלחות לפיתוח".

את ההשראה שלנו אנחנו מוצאים: "בכל מקום. בסרטים, בהצגות, ברחוב, באנשים שאנחנו מסתכלים על איך שהם מתלבשים, בגדרות, בצורות מהטבע... העולם כולו הוא השראה בשבילנו".

משרביית "יד ביד" עיצוב פנים: אנה גולדברג. צילום: דרור סיתהכל

המודל שלנו לחיקוי: "איקאה. בגלל המוצרים החכמים, החומרים הממוחזרים, הדגש על העיצוב, קלות ההרכבה, רמת הנוחות באריזה והשינוע. אנחנו שואפים להגיע למקום הזה".

כמעט התייאשנו: "חבלי הלידה של העסק היו ארוכים, אבל כל הזמן היינו מפוקסים, לא ויתרנו וידענו שזה משהו שיצליח".

הטיפ שלנו לעסק מתחיל: "לעבוד עם אמונה חזקה וידיעה שבסופו של דבר הכול יהיה בסדר".

משרביית "זמן דיגיטלי" עיצוב פנים: מרב שדה צילום: סיון אסקיו

לא יודעים עלינו, אבל: "עדי אופה מעולה, ויהודה אוהב לעבוד עם ילדים בסיכון".

בעוד חמש שנים: "דקובריק תהיה משווקת בכל העולם ובכמה שיותר בתים. שנינו ילידי הגליל ויודעים שלא פשוט למצוא פרנסה במקום הזה. אנחנו מאחלים לעצמנו לפרנס כמה שיותר משפחות בגליל, שהעסק 'יעבוד לבד' ושאנחנו נוכל לנפוש הרבה".

הייתי נותן משרבייה במתנה: "לאריק איינשטיין. הוא היה יושב הרבה בבית, והמשרבייה הייתה עושה לו טוב, כי היא מוסיפה חן ושמחה וכיף להיות לידה".

דגם אנטון. עיצוב פנים: אריאנה שפירא. צילום: שרית גופן

דגם stars. עיצוב פנים: רעות ליטמן. צילום: מעיין מרון

משרביית "יד ביד" עיצוב פנים: אנה גולדברג. צילום: דרור סיתהכל

דגם "שדה פרחים" צילום: יהודה סוליקרו

משרבייה דגם אנטון עיצוב וצילום: מרב זהר

מתוך כתבה בבנין ודיור

<<<לדף דגמים והצעת מחיר לחץ כאן

 

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page