top of page

ההפתעה העיצובית שתקפיץ את עיצוב הבית שלכם

מאת: לימור קלר.


בזמן שיפוץ הבית עולים שלל רעיונות לעיצובו מחדש, אולם עבור מי שמעוניין להעניק למקום המגורים שלו אופי וסגנון ייחודיים, קיימים פתרונות שיהפכו את הסטנדרט לאלמנט עיצובי שאין כדוגמתו. במקום לבנות קיר או לקבל כפשוטו את מה שהקבלן נותן, אפשר להשתמש במשרביות דקורטיביות, אלמנט אדריכלי ועיצובי לבית, המשמש כחציצה או חיפוי דקורטיבי.

המשרביות מוכרות בעיקר מהאדריכלות האסלאמית המסורתית, שם נועדה להפריד בין פנים לחוץ הבית ולאפשר כניסה של אור ואוויר תוך שמירה על פרטיות. בתיה הוותיקים של תל אביב נבנו עם לבני משרביות מבטון, שדימו את המקור, אבל היום קיימת משרבייה מודרנית שמעבר לפונקציונליות ולקלות ההתקנה שלה, היא מייפה כל חלל בכל סגנון הקיים בבית.

משרבייה מודרנית- דקובריק דגם יד ביד. עיצוב פנים: אנה גולדברג צילום: דרור סיתהל

את ההיכרות הראשונית איתה בארץ ערכו לנו לפני כשמונה שנים עדי ויהודה סוליקרו, זוג מעצבי מוצר והבעלים של "דקובריק", סטודיו למשרביות לקירות פנים. היא עשויה פיברה (עץ ממוחזר) או מתכת בחיתוך לייזר, ולה מגוון שימושים: קיר שלם החוצץ בין חללים, מחיצה קבועה או ניידת, מעקה, חיפוי לארונות בגדים או ארונות חשמל שחייבים להסתיר, פתח אויר חוזר למזגן, דלת לארונות ורהיטים ואפילו גב מיטה או גוף תאורה בעל מסגרת פריקה, שבו ניתן להחליף את הנורות בקלות.

דקובריק דגם רקפת, מתכת.

גב מיטה דקובריק. עיצוב פנים: תוצרת בית- שני אוסישקין דרי

כמו כל מוצר מבוקש, הגיע הרעיון למשרבייה המקורית מתוך צורך של הזוג סוליקרו לפעור חור הצצה בקיר במשרד. היצירתיות של השניים הפכה פתח פשוט לחור צורני, הוא משרביית הדקובריק. "הכול אפשרי איתה", מסבירה עדי סוליקרו על הדקובריק המעוצבת בקפידה, שמתאימה לקירות גבס, בלוקים ובטון בכל עובי רצוי, מגיעה בשלל דוגמאות כמו פרחים, צורות גיאומטריות ותחרוֹת, וניתן להתאים אותה לכל סגנון, החל ממודרני ועד כפרי או אוריינטלי. דקובריק אחת בחלל, והבית משנה צורה.

ניתן להתאים לכל סגנון, החל ממודרני ועד כפרי או אוריינטלי. דקובריק אחת בחלל, והבית משנה צורה.

דקובריק דגם אנטון. עיצוב פנים: נועה גרייזמן צילום: מאיה חבקין

אתם בוחרים את הדוגמה ואת הגימור, החל מצבעי מניפה של חברות הצבע ועד גימורים מטאליים שונים, וצוות האדריכלים והמעצבים של דקובריק מסייע בכל רעיון ובקשה. אדריכלים ומעצבים מהמוכרים והנחשבים בתחום נעזרים באפשרויות המשחק האינסופיות עם הדקובריק. מבין העבודות שנוצרו עד עתה מהדקובריק, ניתן למנות חלל עבודה העשוי כולו מקירות תחרה, מחיצות ניידות המשלבות אדניות פרחים, קירות כוורת לחלוקת חלל, הנפתחים בעת הצורך ובתוכם מועברים כבלי חשמל, והשמיים הם הגבול.

חלל עבודה העשוי כולו מקירות תחרה. עיצוב פנים: אריאנה שפירא צילום: שרית גופן

את הדקובריק מזמינים בתכנון והתאמה אישיים, וגודלה מגיע עד 120X270 ס"מ. היא ניתנת להתקנה על ידי כל קבלן, איש גבס או הנדימן, וגם שוכרי דירות ייהנו ממנה, משום שניתן לפרק ולהעביר אותה לדירה הבאה. גם בתחזוקה תמצאו יתרונות: מברשת ניקוי או מטלית יבשה, וכאילו התקנתם דקובריק לפני רגע. לפרטים נוספים אפשר להיעזר במחלקת העיצוב 052-6671808, לשאול שאלות טכניות 050-6464747 וגם לשלוח תוכניות במייל: decobrick@gmail.com.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page