top of page

בית מארח


מיכל סמץ עיצבה בית בנחלה, במושב אוהד שבנגב המערבי.

"הקונספט היה בית טוסקני במושב. זה הוביל אותנו לבחור בחומרים טבעיים כמו חיפוי כל הבית בפרקט עץ המשרה חמימות בכל הבית, הבריקים מפירוק בגווני האדמה איתם בחרתי להשתמש גם בחזיתות חוץ ובמטבח החוץ ובנגיעות גם בחללי הפנים על מנת לייצר המשכיות של חומר, הפרגולה שעוטפת את חזית הכניסה עם גג משופע, קירוי רעפים עתיקים שמשלימים את האווירה הטוסקנית ואף תכנון הגינה ע"י חברת ביאוגרדן הנפלאים שהקפידו לשמור על הקו העיצובי." מספרת המעצבת, מיכל סמץ.

דקובריק- משרבייה זהב בחדר המגורים הכייפי

תכנון חלל ציבורי גדול ומרווח קיבל דגש מיוחד, מאחר ובמדובר במשפחה שמרבה לארח. מעבר למטבח ופינת אוכל גדולים ונוחים, היה חשוב למעצבת ליצור שני אזורים שיודעים להכיל הרבה אנשים ללא תחושת צפיפות בו זמנית ולא להפריע אחד לשני.

הסלון מרווח עם יציאה לגינה המזמינה ולמטבח החוץ. פינת משפחה גדולה ומפנקת המוצנעת ע"י קיר חצי גובה. "רציתי שהחיץ יהיה "מאוורר" ומעודן ובחרתי לשלב משרביה מוזהבת יפיפיה מבית דקובריק".

משרביית דקובריק בצבע זהב

עיצוב בית דומה להרכבת לגו. חלק אחד של התצרף משפיע על כל החלקים האחרים.

"הקסם בשיפוצים זה האילוצים הקונסטרוקטיבים הקיימים בשטח שלפעמים מאלצים אותך לפשרות. בתכנון הראשוני מיקום המטבח היה שונה ונאלצתי לוותר על התכנון הזה עקב אילוצי קונסטרוקציה. היה לי וויז'ן שפתאום נגנז והחזיר אותי חזרה לשולחן התכנון. אך בסופו של דבר הכל לטובה ומהלימון עשינו לימונדה מתקתקה".

היא הפכה בית סטנדרטי במושב לאחוזה מפנקת ועוטפת המתאימה לבני הבית ולשגרת היום יום שלהם.

הגשמת החזון החלה בבחירת קונספט עיצובי וחומרים ומשם למלאכת תכנון הפנים המדוייקת שקדם לה תחקיר מעמיק שבסופו גובשה פרוגרמה שתענה לדרישות ולהתנהלות היומיומית בבית וכל זאת תוך אילוצים שהשטח הכתיב, כיאה לפרוייקט שיפוץ.

בשלב התיכנון עלתה לא פעם אהבתה של בעלת הבית למשרביות. ברגע שנפלה החלטה להכניס מרפסת קיימת שלא היתה כלל בשימוש לתוך חלל הבית, התקבל חלל מאוד גדול במרכז הבית שצריך לחלק אותו בצורה נכונה וחכמה. "מכיוון שהחציצה הזו נמצאת בדיוק מול דלת הכניסה ובחלק מאוד מרכזי בבית, היה לי חשוב להתעמק בסוג ואופן המחיצה ולקחת בחשבון פרמטרים של פונקציונאליות ואסתטיקה. זה למעשה קיר שברגע שפותחים את דלת הכניסה הראשית העיניים נתקלות בו. לא רציתי חציצה אטומה לכל הגובה אלא משהו אוורירי ונעים שעדיין משרה תחושה של חלל גדול ומרווח.

ואז התקבלה החלטה – בקיר הזו נשלב דקובריק.

בחרתי להדגיש את המשרביה בגוון זהב מט. למה זהב? מכיוון שזה הגוון המדוייק שמתחבר עם כל החומרים, הגוונים והפריטים שנבחרו והיה לי ברור שזה יעבוד שם נפלא והרמוני." קיר הדקובריק חוצץ בין פינת האוכל לפינת המשפחה ומייצר אינטימיות משאר החללים הציבורים בבית. קיר הכח ממוקם במרכז החלל, משמש כמדף איחסון לפינת המשפחה וכמחיצה יפייפיה.

מחיצה יפייפיה המשמשת גם כמדף איחסון לפינת המשפחה

"ההתקנה בוצעה ע"י הקבלן. היה לנו חשוב לקבל את הדקובריק לשטח בשלב בניית הקיר לטובת דיוק מקסימלי של הפתח וכך באמת היה. ההתקנה היתה פשוטה וקלה. היה לקבלן קשר ישיר מול דקובריק לכל שאלה שעלתה. יחד עם המשרבייה הגיע בקבוק צבע לתיקונים קטנים שלפעמים נדרשים לאחר ההתקנה. בקיצור – תהליך ותוצאה תענוגות."

עיצוב פנים וניהול פרוייקט: מיכל סמץ

צילום: שירן כרמל

סטיילינג לצילומים: רעות פרידמן ברוכי

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page